Wednesday 25 June 2008

I'm So Confused!!!



I'm so confused.....


Hari ini betul-betul menguji ku...Terima email dari Malaysia tentang extention- result will be out by Friday...and mungkin akan cancel flight ticket jika aku dapat extention tu...and i will stay for another 2 months here..

Dulu dah bincang dah dengan Big Boss and decision dia balik dulu dan tunggu surat approval tu baru datang sheffield balik..and dia tak kisah flight ticket tu..Paul mula-mula memang tak bagi aku balik..suruh tunggu je surat tu..but kena tanggung risiko la kalau tak approved..then dia ok bila Boss kata macam tu...

Yang jadi masalahnya ialah, tiba-tiba bagitau pasal nie, nie kira last minute betul..Friday baru tau result, tiket 30 Jun (Isnin)..notis keluar rumah dah bagi pada landlord..landlord dah bagitau kalau nak stay kena bagi notis at least 1 minggu so dia boleh arrange rumah..now tinggal berapa hari??




mana aku nak duduk kalau takde rumah weh!..and lagi satu nak masuk rumah kena bayar deposit balik and sewa bulan pertama...campur-campur semua dah jadi 860pound..mana nak korek banyak tu??? and off course bendahari akan bagi cek later but bila???


Miserable...and bincang dengan Paul...he said i should stick to my plan..ignore them..coz i already set my mind to be at home by 30 June..and he said come back again as soon as i can..



Apa nak buat nie???dilema betul...Sedih...

But the best part...Paul puji-puji aku...kata dia tak sabar nak aku balik sheffield balik...kerja aku bagus..dapat result bagus..and dia kata normally susah student international nak fit into UK lab environment, UK environment dalam masa 3 bulan, selalunya ambil sampai 6 bulan..then baru boleh start kerja and produce result.. but me, fit in very fast and very well....ceh! bangga diri..tak baik...hehehe...tu je yang buat hati nie happy buat hari ini..


and one more thing aku dah hilangkan kunci lab yang Paul bagi (kunci lab sini ada security tak semua orang boleh dapat)...takut betul tadi..but dia kata ok tak pe, jangan risau nanti dia bagi yang lain bila aku balik...best betul la supervisor aku nie..sayang Paul...hehehehe...


Eh..apsal entry nie tulis bahasa melayu nie...tension sangat la nie..huhuhuh...

5 comments:

Josh said...

Jeng-jeng....

Ikut entry ni Josh ada 2 kesimpulan...

1. Ain memang confuse. Kalo Josh yg kat situ, lagi ler Josh confuse. But I think Paul is right, just balik jer dulu. Don't care.

2. Erm.. ni pasal Paul. siapakah jejaka itu yg menyebabkan Ain 'sayang' dia? kah kah kah..

Jeng jeng..... (bukan deng denggg.... tau)

Anonymous said...

so Ain balik dulu le yer..
welcome back
igt blh le jmpa kat sana.. ;-)

Anonymous said...

Josh-memang confuse pun..susah ati..anyway rasanya mmg balik dulu kot..bag dah siap packed nie..
Paul tu supervisor saya ler...jeng..jeng..jeng...

Puan A- haah balik dulu..mgkin jumpa kat airport kot..hehehe..my flight 30june 12 noon..flight 29 kan?kul brape?

MISS J @Lagapas said...

haha..kalau tension mmg akan tulis bahasa melayu ek??

Ler..balik ker? barula ingat boley gathering2 kite2 kat sini! cehs

apepun, safe journey home kak ain!

Anonymous said...

miss j- dia jadi automatik tukar tune bila depressed..hehehe..takpe nati k.ain dtg balik kita gathering yek..thanks